کاربران نسخه‌های قدیمی اندروید در آینده نمی‌توانند وارد حساب گوگل شوند

Spyware-android-steal-data

شرکت‌ها پس از مدتی قابلیت‌های نسخه‌های قدیمی سیستم عامل‌های خود را کاهش می‌دهند تا به گونه‌ای کاربران را تشویق به بروزرسانی سیستم عامل کنند یا اینکه به سراغ محصول جدیدی بروند. حالا گوگل اعلام کرده که کاربرانی که از دستگاه‌های مجهز به اندروید ۲.۳.۷ یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، از ماه سپتامبر دیگر نمی‌توانند وارد حساب گوگل خود شوند.

گوگل چنین اقدامی را در راستای حفظ امنیت کاربران عنوان کرده:

«به عنوان بخشی از تلاش ما برای حفظ امنیت کاربران، گوگل دیگر امکان ورود به حساب از طریق دستگاه‌های اندرویدی با سیستم عامل اندروید ۲.۳.۷ و نسخه‌های قدیمی‌تر را نمی‌دهد. این تغییر از ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) اعمال خواهد شد. اگر پس از این تاریخ بخواهید در زمان استفاده از محصولات گوگل و سرویس‌های آن مانند جیمیل، یوتیوب و مپس وارد حسابتان شوید، با خطای نام کاربری یا پسورد روبه‌رو خواهید شد.»

بنابراین اگر کاربر اندروید ۲.۳.۷ موسوم به اندروید نان زنجبیلی و نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل باشید، از ۵ مهر به بعد برای نام کاربری و پسورد خطا می‌گیرید و همچنین نمی‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ورود به محصولات و سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، یوتیوب و مپس
  • افزودن یا ایجاد حساب گوگل جدید
  • ریست فکتوری و تلاش برای ورود به حساب
  • تغییر پسورد حساب گوگل و تلاش برای ورود مجدد
  • حذف حساب قدیمی از دستگاه و تلاش برای افزودن مجدد آن

گوگل به کاربران توصیه کرده که دستگاه خود را به نسخه‌های جدیدتر اندروید یعنی اندروید ۳.۰ به بعد بروزرسانی کنند تا دسترسی به سرویس‌ها و اپ‌های این کمپانی را از دست ندهند. البته اگر برای دستگاه‌تان نسخه جدیدی منتشر نشده، به عنوان راه جایگزین می‌توانید از طریق مرورگر وارد حساب گوگل شوید و از سرویس‌های این غول جستجوی اینترنتی استفاده کنید.

دستگاه‌های تقریبا کمی در سراسر جهان از اندروید ۲.۳.۷ و نسخه‌‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل موبایل استفاده می‌کنند، با این حال گوگل می‌خواهد این کاربران هم سیستم عامل دستگاه‌شان را بروزرسانی کنند یا به سراغ محصول جدیدی بروند. بد نیست بدانید گوگل از پایان ماه آینده میلادی بروزرسانی سرویس‌های گوگل پلی را برای دستگاه‌های مجهز به اندروید ۴.۱ تا ۴.۳ متوقف می‌‌کند.

منبع : https://dgto.ir/29hb

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu